to i ja sie dołączam więc jesli Artek nas powiezie to my z Kiniem i kto tam jeszcze będzie chętny przechylimy pare browarków! do zobaczenia potem!
[O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?
Zwiń
X
-
[O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?
Przepraszam, wiem, że niedawno był podobny temat, nawet dość dokładnie go przeczytałem i dzięki niemu poznałem jeden z preparatów do samodzielnego czyszczenia klimy, ale... nie mogę go teraz odnaleźć. Dlatego zakładam nowy temat...
Zostałem właśnie "uszczęśliwiony" preparatem WURTH saBesto. Na opakowaniu instrukcji obsługi jest jedynie lakoniczna informacja o tym, aby na wyłączonym układzie klimatyzacji wprowadzić sondę z preparatem do przewodu odwodniającego skraplacz i przez 30 sekund rozpylać preparat... i to wszystko... I teraz mam pytanie:
1. w którym miejscu w O1 jest ujście wody ze skraplacza?
2. czy po psiknięciu należy uruchomić klimatyzację i jeśli tak, to na jak długo i po jakim czasie od wprowadzenia preparatu? I czy wtedy nalezy właczyć obieg zamknięty powietrza?
3. czy psiuknąć ten preparat gdzieś jeszcze (filtr p-pyłkowy, kanały, itp.)?
Czy ktoś ma doświadczenie z tym WURTH saBesto? To taki śuwax: http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%...jaca,p793.html
-
-
Agamek12, ale w tym temacie chodziło o OII i kiepski dostęp do parownika. W OI jest chyba dużo lepiej, bo parownik jest gdzieś bardziej "na wierzchu" ( też był taki temat o OI i nawet były ładne fotki ). Co do użycia Wurth-a to trzeba popsikać ładnie cały parownik tym preparatem ( ma postać cieczy a nie pianki, więc ładnie penetruje, ale szybko spływa ) poczekać kilka minut potem powtórzyć psikanie, ale już z włączonym nawiewem, żeby "przepaliło" też trochę kanały nawiewów. A no i starać się nie wdychać za bardzo, bo to izopropyl także średnio zdrowy do "inhalacji"...
EDIT
TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
A temat który Ci "umknął" to pewnie TENJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez kowal 2002TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
Jakby było napisane na puszcze: Do zastosowania preparatu trzeba zdemontować schowek, silnik dmuchawy itd", to 95% ludzi by tego nie kupiła, a tak wygląda na metodę bezinwazyjną, coś al'a psikaj pianką do otworów nawiewów :diabelski_usmiech , całkowity bezsens...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Agamek12, Ja kupuje dwie puszki tego środka i wszystko wylewam na na klimę po zdjęciu schowka i silnika dmuchawy. Zabieg 20 minut. 5 Śrubek trzyma schowek 2 pod spodem silnik dmuchawy i dwie wtyczki trzeba wypiąć Nie kombinuj inaczej bo tylko wywalisz kasę w błoto bo środek drogi i mało go w tej puszeczce :|.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Agamek12, To jak masz tylko jeden to dawaj tak jak ci napisałem . Przerabiałem już wszystkie metody i ta jest najskuteczniejsza.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
No dobra, zadanie wykonane... Cała robota (zdjęcie schowka, silnika, pryśnięcie, załozenie silniczna i schowka) trwała tyle, że na całą robotę wystarczyło jedno niecałe piwo Okocim (drugie poszło na czas włączenia silnika/klimy) celem przewiania smrodu...
Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?
PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Zamieszczone przez Agamek12Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?
Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?
Komentarz
-
-
Agamek12, On jest czysty na oko a grzybki są malutkie..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez romman... Przecież nawet tutaj chyba widziałem manual, żeby dobrać się od strony filtra p.pyłkowego. Sam tak robiłem. Wprowadziłem rurkę przez dmuchawę do parownika i wywaliłem tam cały preparat. wyleciał dołem i nic już nie śmierdzi.
Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?
Nie twierdzę, że nie da się wprowadzić rurki pomiędzy/obok łopatek wentylatora tak, że końcówka znajdzie się w pobliżu parownika, ale gwarantuje Ci, że w ten sposób nie spryskasz go całego, bo nie masz praktycznie żadnej kontroli nad kierunkiem ani miejscem "oprysku". Jak wyciągniesz schowek i wentylator to masz bezpośredni dostęp do całej powierzchni parownika, więc można go wtedy dokładniej oczyścić.
Jak widać z przykładu kolegi Agamek12 rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina ( robił to pierwszy raz ) także myślę, że warto :twisted: ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina
Nieskromnie powiem, że czas potrzebny na wyjęcie i włożenie z powrotem filtra p-pyłkowego wcale nie jest krótszy, niż demontaż schowka i silnika dmuchawy z ponownym montażem tychże (używając wkrętarki - ręczne kręcenie zwiększy potrzebny czas o około 3min20sek). A do tego znacząco mniejsze jest ryzyko skaleczenia dłoni lub połamania jakiejś części.
Komentarz
-
-
Agamek12, Oczywiście po zabiegu dobrzej jest wymienić filtr pyłkowy oraz usunąć brudy wokół tegoż filtra ( podszybie ) , bo filtr bierze powietrze także i z tamtej przestrzeni. Co ciekawe przy nieszczelnym podszybiu lubi tam gnić różny syf drogowy wiec dobrze jest popracować nad rozbiórka obudowy filtra i dobrze oczyścić przestrzeń wokół niego. A wisienką na torcie jest ozonowanie całego samochodu masz wtedy pewność że wszystkie syfy do których nie dotarł płyn płuczący (wurth) są załatwione.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?
PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
trochę długo dochodziłeś do tych 5 st C , ale zależy to także od temp. na zewnątrz :idea:
Komentarz
-
Komentarz